En dag avklarad, frågan är hur många det är kvar...

Första CIDESCO-dagen är avklarad! Hur det gick vet jag inte och jag får inte resultat förren på onsdag. Det kommer till och från, paniken för att få reda på hur de gått. Ett tag så bryr jag mig inte, det är inget jag kan kontrollera och det finns ingen mening att må dåligt i onödan för det gör inte direkt att jag mår bättre ifall jag inte skulle ha klarat. Sen växlar det och jag föreställer mig allt det värsta med att man inte skulle klara sig, det värsta är skammen. Speciellt med tanke på vilka vissa i min klass är och skulle de få godkänt men inte jag så skulle de vara en törn i hjärtat. Så går de när man inte pluggar, crap! Det andra som är jobbigt är tanken på att jag måste göra om det igen.

Men aja, till hur dagen gick. Jag tog en lång seg morgon och sminkade mig, fixade håret och lekte lite allmänt. Kom till skolan och Hanna hjälpte mig fixa håret snyggare innan vi båda gjorde i ordning Daniellas och Livias hår också. Sen var det klassfotografering. Jag blev placerat ståendes i mitten av bilden och minen på Malin (mest självupptagna människan jag träffat) när jag fick ta hennes plats och hon flyttades utåt var priceless! Tvivlar på att jag blev snygg dock, det var trångt och jag var grymt spänd så jag ser säkert ut som att jag behöver skita.

Till det skriftliga provet skulle man behöva legitimation, vilket ingen sagt till mig. Men de löste sig ändå, delegaten var inte så sträng. Vissa frågor var lätta, andra gissade man mellan två alternativ. När jag lämnat in provet och gick ut fann jag en Hanna med trött och olyckligt ansiktsuttryck omringad av klassens alla idioter som diskuterade och övertänkte varenda fråga. Jag hörde bara slutet men ville ändå stoppa fingrarna i halsen. Som tur var började vi sen göra i ordning sängen, eller jag gjorde i ordning medan Jenny till en början bara irrade omkring. Jag och Hanna gick ifrån skolan tillsammans och köpte godis för att trösta oss med. Vi smakade Marabou Sensation för första gången, strawberry cheesecake smak. Det var en besvikelse. Smakade varken jordgubb eller cheesecake utan bara sockrad choklad.

På väg till skolan träffade jag på Nina och nån gång runt samma tid kom mitt busskort bort. Jag säger absolut inte att Nina tog den för nu lät det som att jag menade så, men de kan ha gjort mig distraherad från min omgivning för busskortet i min jackficka var plötsligt borta. Detta gjorde att jag fick promenera hem istället och kom inte hem förren vid 8. Jag tog då ett varmt bad, åt rester från smörgåstårta, drack cola och la mig inkurad i mitt duntäcke. Myys!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0