Life of Micki

Mikaela Sjöberg här, 20 år gammal och är en helt vanlig stockholmstjej, fast kanske inte sååå normal ändå... betydligt galnare i alla fall. Avslutar inom kort mina studier på Yrkeshögskolan för Hudvård och Spa efter 13 långa månader, tar examen 20 april och är då utbildad Hud- och Spaterapeut. Vad framtiden nu har att erbjuda är ovisst.

På den här bloggen kommer jag skriva om mig själv, sånt jag gillar, mina tankar och min vardag, mest bara för att jag gillar att skriva och behöver få utlopp för alla mina otroligt viktiga tankar som inte en enda dag till får hållas från världen utanför min hjärna.

Lite om vem jag är då, mina mål, mina drömmar och mina förväntningar. Av livet, jag vill bara leva, göra det som gör mig lycklig, jag vill inte ha någon som bestämmer över mig utan jag vill göra min egen grej. Jag vill få nya erfarenheter, lära, besöka platser och bara vara. Min största rädsla är att bli gammal och grå utan attt hinna med allt jag vill göra, och det är mycket.

  • Resa till alla kontinenter
  • Lära mig franska, spanska italienska, norska, danska och bättre tyska
  • Göra en volontärresa
  • Ta dykcertifikat
  • Lära mig pole dancing
  • Simma med delfiner
  • Lära mig rida
  • Springa ett marathon

... ja mycket mer men de skulle ta alldeles för mycket plats att skriva upp allt. Vi går vidare, till mina intressen och vad jag gillar att göra.

Jag älskar att klä upp mig, allt från kläder till skor, håret och make-upen. Äslkar även att styla looker, inte bara till mig utan till i stort sätt alla. Min mamma är totalt hopplös när det kommer till att ha någon typ av stil över huvudtaget så hon är min modell som jag brukar leka med.

MUSIK, observera stora bokstäver. Mitt liv skulle inte vara någonting utan MUSIK och om jag skulle ta med mig något till en öde ö skulle de vara min musik, lätt! Jag älskar att lyssna på musik, jag älskar att sjunga och jag älskar att dansa (även om det inte alltid är så vackert).I sommar har jag som mål att jag ska lära mig spela ordentligt på min gitarr jag fick i 18-års present. Det tog så lång tid att stämma den så jag har inte lyckats komma igång. Men ackord kan jag spela så alltid något. Vad gäller smak av musik så är det en väldigt blandad kompott, egentligen allt man kan sjunga eller dansa till. Favoriter som alltid finns med på spellistan är i vilket fall Lady Gaga och Rihanna.

TV, till skillnad från många i min generation är något jag absolut älskar, kanske eftersom jag inte har någon egen fullt funerande dator. I alla fall så står TV:n konstant på när jag går omkring hemma som bakgrundsljud (om jag inte satt på musik, eller har både TV och musik). Älskar filmer men serier ännu mer, favoriter jag kollar på just nu är Revenge och Ringer.

 

 

Egentligen älskar jag allt kreativt och skapande. Allt från musik till make-up, till matlagning (självklart utan recept) och fotografi. En av mina största önskningar de senaste åren har varit en systemkamera men ännu den inte kommit. Mina favorit foton, inte tagna av mig, såg jag på fotografiska med mamma i höstas på Nick Brandts utställning. Jag är ingen djuping utan har en förkärlek till vad som är vackert, kalla mig ytlig om ni vill men det är en egnskap jag intekan hjälpa, jag har varit så sedan jag föddes om man ska lyssna på alla dom som kommer ihåg den tiden. Förut skämdes jag för det men vad ska jag göra, de är den jag är. Born this way som Lady Gaga skulle säga. Kanske är de därför jag aldrig riktigt fastnat för att måla, jag har alltid velat kunna måla men blir otroligt sur om det inte är perfekt och struntar då i det istället eftersom jag blir så arg. Om man inte målar så är det svårt att lära sig bli bra. Annars bukar jag vara väldigt envis och hålla på tills jag blir jättebra, men med måleriet gav jag bara upp. Håller mig istället till blommor och hjärtan, I draw flowers to die for!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Min favoritbild, all time!

 

Jag är lite av en äventyrsälskade soffpotatis. Älskar att aktivera mig och göra saker, men älskar även att bara sitta hemma och baka eller titta på TV, lyssna på musik eller liknande. Jag har ändå alltid gilat att träna, men jag hatar att svettas. Kanske var de därför det var simning jag valde till sport, jag elittränade faktiskt under ett par år tidg tonår innan jag insåg att de skulle ta upp hela resten av mitt liv också. Så jag slutade. Men jag gillar fortfarande att träna, hellre tränar jag sporter än menlöst lyfter vikter på gym. Ska träna hårt nu till sommaren så att man är i grym form, har man varken jobb eller utsikter för framtiden måste man ju i alla fall vara snygg.

Trots crazy weather dom senaste dagarna är våren ändå här, vinterjackan är bortgömd och bortglömd bakom någon dörr till nästa vinter och vårkläderna är framme. Vem vet, kanske ses vi på stan!

So long


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0